ایروبیک تبریز - آمادگی جسمانی بانوان و آقایان

ورزش شامگاهی
ایروبیک تبریز - آمادگی جسمانی بانوان و آقایان

اگر امروز وقت برای ورزش نگذاریم در آینده بیماری وقت زیادی از ما خواهد گرفت. نگوییم که برای ورزش وقت نداریم. اگر برای "تلگرام و "تماشای تلویزیون" وقت داریم پس حتما برای "ورزش" هم وقت داریم. بیایید برای لحظه لحظه زندگیمان، انتخاب های درست انجام بدهیم.

این وبلاگ به منظور دعوت شما برای انتخاب ورزش، سلامتی و نشاط ایجاد شده است. شما به "ایروبیک تبریز" دعوت هستید حتماً تشریف بیاورید. مقدمتان را گرامی می داریم.

پیوندها

رویه کفش:

الف: رویه کفش باید از الیاف کتان باشد و در آن حداقل مواد شیمیایی استفاده شود تا از بروز حساسیب ها جلوگیری شود و همچنین به تهویه ها در کفش که یکی از عوامل جلوگیری از بیماریهای قارچی در قسمت پا می باشند کمک شود.

ب: رویه کفش باید دارای منافذی برای عبور هوا باشد استفاده از کفش هایی که دارای رویه هایی با منافذ فراوان می باشند در تهویه کفش برای خنک شدن پا و همچنین جلوگیری از بیماری های قارچی مناسبتر می باشد.

ج: استحکام رویه کفش باید به نحوی باشد که از پیچ خوردگی پا جلوگیری کند و همچنین در برابر فشار های وارده در طی زمان حالت اولیه خود را از دست ندهد.

د: کفش های باید دارای بند باشند. استفاده از کفش هایی که دارای چسبک می باشند به هیچ عنوان در ورزش توصیه نمی شود به علت اینکه چسبک ها نمی توانند نیروهای وارده را در هنگام تغییر جهت ورزشکار، برخورد ها و اتفاقات را بدرستی خنثی کنند و احتمال بروز صدمه به مچ را افزایش می دهند.

تجربیات شخصی خودم و دیگران:

در هنگام خرید کفش می توانیید از این راهنمایی ها که تجربیات شخصی خودم و بعضی از دوستان است  ،استفاده کنید.

الف: تعداد کفش های اورجینال در بازار ایران اندک می باشد ولی اگر خواستید کفش اورجینال بخرید به یاد داشته باشید که تمام کفش های ارجینال وسط دوز می باشند یعنی با برداشتن کفی کفش اگر مشاهده کردید که دوخت کفش از وسط کف می باشد می توانید آن کفش را به عنوان ارجینال خریداری کنید البته جدیداً کفش های در جه ۲ و ۳ هم از این ترفند استفاده می کنند تا کفش های خود را به جای ارجینال بفروشند ولی راهی برای تشخیص آنها نیز وجود دارد. کفشهای ارجینال فقط یک دوخت دارند و اگر شما کفی را برداری می توانید فقط یک دوخت در کف آن مشاهده می کنید ولی در کفش هایی غیر ارجینال علاوه بر دوخت وسط کناره های آن نیز دوخته شده است.

ب: چسبی که در ساخت کفش ها به کار رفته است دارای تاریخ مصرف می باشد پس کفش که از ساخت آن مدت چند سال گذشته است با وجود اینکه نو می باشد برای صاحبش چندان عمر نخواهد کرد پس توصیه می کنم که از کفشهایی که به وسیله دست فروش ها و یا فروشنده هایی که به صورت حراج و زیر قیمت کفشهای خود را می فروشند خرید نکنید

د: تجربه اینجانب در زمینه خرید کفش های ورزشی مخصوصا کفش های غیر ارجینال به من آموخته است که می توان یک کفش را با حداقل ۲۰ درصد تخفیف نسبت به قیمت اولیه ای که فروشنده اعلام می دارد خریداری کرد. البته این حداقل می باشد چون گاهی اوقات کفش ها را می توان تا ۳۵ درصد تخفیف خریداری کرد. البته این مربوط به ویژگی های بازار ایران می باشد که در آن هیچ نظارتی بر قیمت ها اعمال نمی شود.

یک توصیه دیگر به شما برای خرید ارزان تر کفش این است که خرید را در انتهای شب یا آخر برج انجام بدهید.


بر گرفته از: وبلاگ ورزش و سلامتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی