ایروبیک تبریز - آمادگی جسمانی بانوان و آقایان

ورزش شامگاهی
ایروبیک تبریز - آمادگی جسمانی بانوان و آقایان

اگر امروز وقت برای ورزش نگذاریم در آینده بیماری وقت زیادی از ما خواهد گرفت. نگوییم که برای ورزش وقت نداریم. اگر برای "تلگرام و "تماشای تلویزیون" وقت داریم پس حتما برای "ورزش" هم وقت داریم. بیایید برای لحظه لحظه زندگیمان، انتخاب های درست انجام بدهیم.

این وبلاگ به منظور دعوت شما برای انتخاب ورزش، سلامتی و نشاط ایجاد شده است. شما به "ایروبیک تبریز" دعوت هستید حتماً تشریف بیاورید. مقدمتان را گرامی می داریم.

پیوندها

افشین شریفی  ، کارشناس ارشد روانشناسی ورزشی، گفت: در دنیای صنعتی امروز که انسان ها به هر نحوی درگیر مشکلات کاری، اقتصادی، خانوادگی و... هستند شادی و خنده می تواند مرهمی باشد برای تمام دردها و ورزش کردن بهترین راه برای خندیدن از ته دل است.

این مشکلات ودرگیریها انسان امروزی را بدجور با تنش های روحی و روانی درگیر می کند تا جایی که گاهی اوقات استرس واضطراب نه تنها روح آدمی را بیمار می کند بلکه انسان را با بیماریهای جسمی عدیده ای روبرو میسازد.

 

 عمده ترین بیماری روانی این تنشها افسردگی می باشد و در بعد جسمی از انواع سرطانها می توان نام برد دلیل عمده این بیماریها از کار افتادن یا ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن بوسیله همین تنشهایی است که به آن اشاره شد.

 

شریفی در پاسخ به این سوال که چگونه میتوان از این بیماریها جان سالم بدر برد؟، تصریح کرد: دو عامل می تواند چاره کار باشد و آن ورزش و خندیدن است.

 

وی افزود: ورزش میتواند انسان را از تنش های روزمره دور کند. حداقل ساعاتی که مشغول به ورزش هستیم از فکر کردن به مشکلات و درگیریهای روزمره دور میشویم حال اگر این فعالیت ورزشی جزء ورزش های هوازی باشد نتیجه حاصله بسیار مثبت می باشد زیرا ورزش هوازی هم سیستم قلب و عروق را سالم نگه میدارد و هم باعث شادی روح و روان می شود.

 

 انجام فعالیتهای ورزشی منجر به ترشح هورمونی در بدن می گردد بنام آندروفین(مرفین طبیعی بدن) این هورمون باعث شادی فرد می شود هرچه میزان ترشح آندروفین بیشتر باشد، فرد شادی بیشتری را تجربه می کند.

 

 ورزش منظم می تواند انسان را به سوی داشتن زندگی شاد رهنمون سازد، زندگی شاد یعنی از ته دل خندیدن و یک دقیقه از ته دل خندیدن برابر با 45 دقیقه ورزش کردن انسان را سرحال می آورد.

 

هنگامی که ما می خندیم یا حتی لبخند می زنیم سطح ترشح آندروفین در خون بالا میرود و سطح ترشح هورمون های استرس زا پایین می آید، پس با این تفاسیر ورزش و خندیدن عوامل بازدارنده بیماریهای جسمی وروحی هستند.

 

  ورزش کلید سلامتی است و باعث شاد زیستن فرد می شود و شاد زیستن و خندیدن یعنی داشتن روح و روان سالم. همانطور که از کودکی یاد گرفته ایم قبل از خواب باید مسواک بزنیم تا دندانهایی سالم داشته باشیم و آن را جزیی از زندگی خود قرار داده ایم باید ورزش را جزء لاینفک برنامه های روزانه خود بگنجانیم. پس یادمان باشد که ورزش یعنی سلامتی و سلامتی یعنی از ته دل خندیدن.


برگفته از: خبرگزاری دانشجویان ایران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی